sophiekeenanneinafrika.reismee.nl

Safari njema!

Jambo!

Hoe gaat het met jullie?

Wij zijn weer terug in de bewoonde wereld (in Mwanza, de tweede stad van Tanzania) na een super safari!

Maar eerst nog even een weekje terug in de tijd. Vanuit het dorpje bij Arusha bezochten we zaterdag en zondag Arusha National park en een Masai dorpje. In het National Park (=NP)zagen we onze eerste wilde dieren!O.a. de twiga (giraffe) en een buffel (mbogo) en vele aapjes.Big Five score staat op één!

Na 4 luxe nachten gingen we dan toch echt back tot basic! Maandagochtend vetrokken we in onze jeep, overladen met bagage én een kok en driver/guide. Het was echt een super ervaring om de dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. In vijf dagen hebben we 4 NP's bezocht waaronder natuurlijk de Ngorongoro krater en Serengeti. Pim hebben we nu van Pim de EHBO'er omgedoopt tot Pim Paparazzi. Met zijn flitsende camera legde hij elk dier enkele honderden keren vast! Dus kijk ook zeker even op zijn site! (Er staat een link op onze site) De wc's en douches op de campings waren niet om over naar huis te schrijven dus dat doen we ook maar niet! Maarhet uitzicht en de omgeving was steedsgeweldig. Nadat we gewend waren aan alle oergeluiden sliepen we ook heerlijk in onze tentjes. (lala salama=slaap lekker)Maar een luipaard en een olifant (tembo)die rakelings langs je tentje lopen, zullen wel nooit wennen! De kok bleek een topkok te zijn! Zo kon Anne ook nu nog genieten van verse courgette-soepjes. Sophieke had wel na 1 dag genoeg van de bananen en eieren, maar helaas bleven ze komen! Op vrijdag stond de Big Five score op 5! Olifant, Leeuw, Buffel, Neushoorn en Luipaard zijn gespot.

We zijn nu in Mwanzaen zullen maandag een vriendin van Sophieke, Marielle, bezoeken in Biharamulo.

Tot snel en bedankt voor alle reacties op de eerdere berichten. Heel leuk om te lezen!

xxx Sophieke en Anne

PS Nu geen tijd meer voor foto's! Die zetten we er hopelijk donderdag op!

Christel

Klinkt gaaf! En wat goed dat jullie score van de Big Five nu al 5 is!
X

Ilone

Hey Anne en Sophieke!

Leuk verhaal! Ben benieuwd naar de bijbehorende foto's! Geniet ervan! xx

Tineke

Hoi Sophieke en Anne!

Zo te lezen hebben jullie het de eerste tijd in Tanzania al super naar jullie zin gehad, keitof! En vet dat jullie de hele big 5 al hebben gezien, dat lijkt me echt heel bijzonder :-) Ben benieuwd naar de foto's en ik kijk uit naar het volgende bericht!

Xx

Tineke

Freke

hi zussie, ik kan de foto´s niet vinden op de site van Pim...xx

Simone

Leuk om jullie ervaringen te lezen! Lijkt me echt gaaf tussen al die wilde dieren!

Janneke

Hè Anne en sophieke, ik heb vandaag voor de eerste keer jullie site gespot en ben al weer helemaal up to date, super leuk om alles te lezen. Jullie hebben in die korte tijd echt al veel gezien! Anne, heb je de bananen ook al geproefd of waag je je daar niet aan? Hele dikke knuffel vanuit Nijmegen x

Tom

Ik sluit mij aan bij Freke.

Anja

Lijkt me geweldig om al die dieren in de vrije natuur te zien, ben benieuwd naar de foto's.

Myrte

Gaaaf, nu al de big five gespot!! En bananen, eieren en courgettesoep, klinkt niet verkeerd.
Ga ff pim z'n site checken voor de pics. Veel plezier bij marielle,
liefs Myrte

Joany

Wauw, het klinkt superleuk en indrukwekkend. Nog veel plezier daarzo en ik ben benieuwd naar alle mooie foto's!

Anne de G

Super meiden! Doe Iris en Marielle de groetjes:)

Liefs

Noud en Wouter in Mongolie!!

Lieve Anne en Sofieke,

Zo te lezen hebben jullie ook een hele mooie tijd! Wij zitten nu aan een ?????? (lokaal biertje) en hebben net voor het eerst in 6 dagen weer een douche gehad, heerlijk!
Vannacht wat het onrustig in onze GER (traditionele tent) er was een vechtpartij uitgebroken tussen een aantal dronken GER bewoners. Deze duurde van 23.30 tot 3.00 (wisselende intensiteit). Nadat onze local guide de herrieschopper voor de 3e keer naar buiten gesleurd had en een pak slaag had gegeven werd het "rustig". Dat betekend: 30 minuten rust en stilte.
Morgen naar UB: spreek uit joeppie de hoofdstad van Mongolie.
Hier alles verder top! We wensen jullie een mooie tijd verder in Tanzania!

Groeten Noud
Dikke zoen voor Anne van Wouter!

Willemijn

Hee Sop en Anne!!

Klinkt goed! Lijkt me super gaaf zo'n safari! Ik ga zeker pims foto's checken! En sop: de banaan is de nieuwe wortel dus.. :) succes!
Ben ook benieuwd hoe Mwanza is! Geniet ervan!
Dikke kus voor jullie en doe ze ook aan Marielle van mij!

Liefs

Cécile

Hé Anne en Sofieke,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet van al het moois en van de courgettesoep Anne!

X Cécile

Anne

De foto's heeft Pim nog niet op de site kunnen zetten, vandaar dat jullie ze nog niet kunnen vinden! xxx

Maud

Leuk!! -moet een inhaalslag doen, dus ga gauw door naar t volgende verhaal!-
liefs!