sophiekeenanneinafrika.reismee.nl

Hamna shida!! (=geen problemen, dit zegt iedere Tanzaniaan minstens 20x per dag!)

Lieve allemaal!

Zoals jullie vast wel gezien hebben staan de foto’s van onze safari erop! We zijn nu weer in Mwanza en hebben afscheid genomen van Pim-paparazzi. We hebben onszelf getrakteerd op één nachtje luxe in hotel Tilapia; aan het Victoria-meer met zwembad, zachte –schone- bedden, warme douche en heerlijk eten! Vannacht nemen we de nachtboot naar Bukoba en vanuit daaruit nog een stukje naar ons dorpje Rubya waar we weer back to basic gaan. We hebben gehoord van de co’s die er nu zijn dat de vleermuizen die in ons dak woonden vertrokken zijn dus dat is een goed begin! Volgende week beginnen we dan in het ziekenhuis, spannend!

De afgelopen dagen hebben we Marielle en Iris opgezocht in Biharamulo en hebben daar gelogeerd wat heel erg gezellig was! Ze hebben ons het ziekenhuis laten zien, we hebben wat gedronken in de plaatselijke New-Bavaria bar (=4 plastic tafels + stoelen + een drankje), door het dorp gewandeld en vooral veel gekletst!

Inmiddels zijn we al redelijk gewend hier in Tanzania. Zo kijken we er niet meer van op als we 3 uur moeten wachten op de bus en dat deze vervolgens vol wordt gepropt met mensen, bepakking en kippen. En dat op het eind van de dag alles stoffig is went ook (een beetje). We kunnen we ons inmiddels in het Swahili redden op straat, in het restaurant en op safari, nu nog onze medische Swahili-vocabulaire wat uitbreiden!

Volgende keer verhalen uit het ziekenhuis, houd ons op de hoogte van alle nieuwtjes uit Nederland!

Liefs uit Afrika!

Simone

Leuke verhalen zus!! Ik ben benieuwd of het ziekenhuis in Rubya lijkt op het ziekenhuis waar Carlijn is. Hier regent het vandaag de hele dag.. (dat vinden julllie vast niet erg om te horen..)

Josette

En daarvoor moet je dan zover reizen: BavariaBrabant in Afrika! :) Have fun, xx

Janneke

Wat leuk om jullie foto's te zien (zag ik daar nou een banaan op het aanrecht liggen en was jij minder blij met het gerecht, anne, zie laatste foto ???;-). Hier is het vandaag donker en heeel regenachtig, verschrikkelijk! Ben benieuwd hoe het ziekenhuis is en maken jullie ook nog foto's van jullie huisje/kamer ben zo benieuwd! veel liefs

Ronne

Hey lieve anne en sophieke!
Echt leuk jullie verhalen en foto's! Ik ben super benieuwd naar jullie stadje en het ziekenhuis en jullie huis en en en en.. dus veel foto's erop zetten!
Het enige tropische hier zijn de moessonregens die al sinds vannacht omlaag komen. (ben lekker met de auto gegaan vandaag!) Verder geen nieuws..oja toch ik ga een weekend naar texel..heb ik ook een verzetje ;)

xxxxxx

Elyan

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Volgens mij hebben jullie het erg leuk. Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen in het ziekenhuis en in jullie dorpje.
Heel veel plezier, geniet ervan! xx

Peter

Hoi Sophieke.
Puntgaaf om jullie verrichtingen in Tanzania mee te beleven. We hoeven in ieder geval geen medelijden met jullie te hebben, want het klinkt allemaal allemachtig prachtig (inclusief Bavaria). In ieder geval heel veeel plezier in Afrika en geniet van alles, want het is voorbij voor je het weet.

Groetjes uit Dinther,

Lian en Peter van der Steen

Myrte

Hey meiden, weer mooie verhalen! En je went snel hé aan t afrikaanse leventje :) Ik volg ook de weblogs van Carlijn, met primitieve foto's van t ziekenhuisje. Benieuwd hoe t bij jullie gaat zijn en naar jullie fotootjes!
Veel plezier, liefs uit een koud regenachtig Lent...;)

Tom

Hakuna matata!

Henk

Hallo Anne en Sophieke jullie zijn al helemaal thuis in Tanzania kunnen jullie iets meer vertellen over de school in Rubya: hoeveel kinderen in de klas, hebben ze leermiddelen etc... en natuurlijk ook over hoe het in het ziekenhuis is, maar dat horen we vast wel.
xxx henk

Carlijn

Jambo Sophieke & Anne! Ik zit net te internetten in het internetcafe en BAM! valt alle stroom uit. Dus tweede poging: ik kan de foto's niet zien maar die ga ik thuis bekijken. Veel succes in Rubya! De artsen zijn hier geweldig, ze nemen alle tijd om je alles uit te leggen. xxx

Wouter

Hoi Anne en Sophieke,

Jullie hebben veel mooie fotos op de site gezet! Fijn dat jullie al een beetje aan het wennen zijn in Afrika!!
Ik ben erg benieuwd hoe jullie huisje gaat bevallen na een overnachting in het luxe hotel.
Noud en ik zijn nu net na een nachtje in de trein aangekomen in Beijing hebben een mooi hostel gevonden waar ik nu net achter internet ben gedoken.
Veel plezier verder en ik kijk uit naar jullie nieuwe verhalen.

x wouter

Nick

Hey Sophieke,

Klinkt goed zeg! En de foto's van de safari zijn echt gaaf. Heel veel plezier nog!

Groeten,

Nick

sennder

hej enn,

super mooi allemaal! heb jij zelf ook al een Afrikaans pak? hier alles chill, hakuna wasiwasi!
x senn

Maud

Ha Lieve Anne!

Wat fijn, ik ben weer op de hoogte. Jullie hebben al goed van alles wat mee gekregen zo te lezen...
Ik ben heel benieuwd naar je verhalen vanuit het ziekenhuis.

Heel veel succes en liefs!
Maud

Freke

hi zussie en sophieke, mooie foto's!! geniet van jullie weekendje in het luxe hotel met zwembad (hopelijk lukt het jullie een mooi hotel te vinden) en tot mails. lfs en x freke